Skip to main content

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej Ia i b G

Wersja do wydruku

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO KOTLINY KŁODZKIEJ

1 czerwca 2011r. o godz. 7.00 klasa Ia i Ib gimnazjum wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej pod opieką pani I. Bartyzel, J. Jelonek i D. Śmidowicz. Po trudnym roku nauki wszyscy z utęsknieniem czekaliśmy, aż nadejdzie ta upragniona chwila. Dlatego w dniu wyjazdu na naszych twarzach gościł szczery uśmiech.

Po paru godzinach spędzonych w autokarze zaczęliśmy zwiedzać rynek w Nysie. Dookoła widoczne były piękne kamienice, na których widoczne były stare zdobienia i dwa działające do tej pory zegary słoneczne. Oprócz nich na rynku znajdował się ogromny gotycki kościół z czasów średniowiecza. Obecnie jest to najwyższy kościół w całej Europie.

Następnie pojechaliśmy do Paczkowa- miasta, w którym zachowały się średniowieczne mury obronne zbudowane z kamienia łamanego. Centralne miejsce miasta stanowi ratusz, który był wiele razy przebudowywany. Skutkiem tego motyw renesansowy jest widoczny tylko na wieży.

Potem zwiedzaliśmy Otmuchów. Jest to śliczne miasto, w którym był bogato zdobiony urząd miasta i liczne fontanny. Na największą uwagę zasługuje zamek, który znajduje się na wzgórzu, w głębi lasu. Uroku dodają mu duże ilości kolorowych kwiatów pnących się po murze.

Kolejną atrakcją tego dnia było zwiedzanie Kopalni Złota. Pani przewodnik opowiadała nam o czasach, kiedy wydobywało się w niej złoto. Zeszliśmy po schodach na wysokość ósmego piętra i ujrzeliśmy wypływający ze skał kolorowy wodospad. Na powierzchnię ziemi wyjechaliśmy kolejką. Można tam było obejrzeć i zakupić różne pamiątki, np. sztabki złota i monety z herbem kopalni.

Wieczorem dojechaliśmy do pensjonatu. Wszyscy byli zachwyceni widokiem, który rozciągał się za oknem, ponieważ nasz ośrodek był otoczony wielkimi łąkami, lasami i górami, których wierzchołki zakrywały chmury. Po kolacji wszyscy byliśmy tak zmęczeni, że odpoczywaliśmy na tarasie, wspominając atrakcje minionego dnia.

Drugiego dnia każdy miał trudności ze wstaniem i punktualnym przyjściem na śniadanie. Musieliśmy się jednak szybko zmobilizować, aby nie było opóźnienia w programie wycieczki. Z samego rana pojechaliśmy do jedynej w Polsce Kaplicy Czaszek. Na miejscu zakonnica opowiadała nam o jej powstaniu i o złożonych tam kościach. Potem poszliśmy na spacer do uzdrowiskowej miejscowości- Kudowy Zdrój.

Przed południem dotarliśmy do Parku Narodowego Gór Stołowych i zaczęliśmy wchodzić na Błędne Skały. Przeciskaliśmy się przez małe szczeliny między ogromnymi głazami skalnego labiryntu. Na samym szczycie było cudownie. Zobaczyliśmy tam sąsiednie pasma górskie i pobliskie wsie.

O godzinie 18.00 byliśmy w ośrodku i zjedliśmy obiadokolację. Później odbyła się dyskoteka w rytm najnowszych utworów sezonu. Tanecznym akcentem zakończyliśmy drugi dzień naszego pobytu.
Trzeciego dnia nadszedł czas na zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej. Było w niej zimno, mokro, ślisko i przede wszystkim ciasno. Przez długi czas chodziliśmy wąskimi tunelami i oglądaliśmy podziemne korytarze. Następnie zobaczyliśmy znane nam wszystkim schody z filmu „Czterej pancerni i pies”.

Przewodnik opowiadał nam różne anegdoty związane z pobytem bohaterów na terenie twierdzy. Pod koniec zwiedzania weszliśmy na szczyt budowli i podziwialiśmy panoramę Kłodzka.

Późnym popołudniem udaliśmy się do autokaru, gdzie musieliśmy spędzić kilka godzin w drodze powrotnej do domu. Mimo zmęczenia humory nam dopisywały i żałowaliśmy, że ten cudowny czas tak szybko minął. Niestety tak już jest, że wszystko co piękne i miłe szybko się kończy. Bardzo cieszyliśmy się z naszej wycieczki, ponieważ poznaliśmy dużo nowych miejsc i miło spędziliśmy ze sobą czas. Mamy nadzieję, że kolejne wycieczki pozwolą nam jeszcze lepiej ze sobą zaprzyjaźnić i zintegrować.

Tekst Gabriela Komendarczyk klasa Ia G

Highslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JSHighslide JS