Skip to main content

Wycieczka klas gimnazjalnych do Warszawy

Wersja do wydruku

14 kwietnia 2011 roku wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę do stolicy Polski- Warszawy, w której brały udział klasy drugie gimnazjum. Opiekę nad nami sprawowały mgr Gabriela Bartczak-Konkol, mgr Monika Szar i mgr Anna Augustyńska.

O godzinie 6:45 pod szkołą czekał na nas autokar. Szybko zajęliśmy miejsca i pełni ciekawości oraz podekscytowania wyruszyliśmy w drogę. Po około pięciu godzinach jazdy, stania w korkach, udało nam się szczęśliwie dojechać na miejsce.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był Zamek Królewski. Zrobił on na wszystkich piorunujące wrażenie. Zobaczyliśmy m.in. Salę Wielką, Salę Rycerską, Salę Tronową, Pokój Sypialny, Garderobę i Gabinet Króla, czy Pokój Żółty, gdzie odbywały się słynne Obiady Czwartkowe.

Kiedy skończyliśmy zwiedzać Zamek, na Placu Zamkowym czekał na nas przewodnik. Mówił o Kolumnie Zygmunta III Wazy, a po jego ciekawej opowieści udaliśmy się do Kościoła Matki Bożej Łaskawej. Po tym poszliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie mogliśmy przez 30 min trochę odpocząć. Jedni poszli zjeść kebab czy hamburgera, a drudzy z ciekawości zajrzeli do restauracji słynnej Magdy Gessler - „U Fukiera”. Minęło trochę czasu, kiedy zaszliśmy pod Pałac Prezydencki. Nie zabrakło przerwy na zrobienie pamiątkowych zdjęć. Później zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie przystanęliśmy na chwilkę. Następnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego, które zadziwiło niejednego uczestnika. Było ono niezwykle nowoczesne, każdy brał czynny udział w jego zwiedzaniu. Będąc tam, czuliśmy się jak w czasach II Wojny Światowej. Sztuczne bunkry, kanały, samoloty i bronie – to tylko namiastka tego, co tam się znajdowało. Mieliśmy także możliwość obejrzeć krótki film „Miasto ruin”, pokazujący stan Warszawy podczas wojny.

O godzinie 18:00 byliśmy już w Hostelu „Kanonia”. Po zakwaterowaniu udaliśmy się do restauracji, mieszczącej się w Zamku Królewskim. Zjedliśmy tradycyjną zupę pomidorową, a na drugie danie polskie ziemniaki, surówkę warzywną i kotlet schabowy. Kiedy najedzeni wróciliśmy do hostelu, nasze opiekunki oznajmiły nam, że wychodzimy na spacer. Głosy były podzielone, ale ostatecznie wybraliśmy się na przechadzkę. Było po 22:00, gdy wróciliśmy. Musieliśmy zachować ciszę i spokój. Każdy był już w swoim pokoju, mogliśmy spokojnie usnąć.

Wstaliśmy rano i poszliśmy na śniadanie do tej samej restauracji, w której jedliśmy pyszną obiadokolację. Pełni energii wyjechaliśmy z hostelu. Na samym początku poszliśmy na spacer po ogrodzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie. Pełno zieleni, piękny krajobraz Warszawy- widok na Wisłę czy Pałac Kultury i Nauki. Jadąc do Łazienek Królewskich, przystanęliśmy przy Stadionie Legii, gdzie w sklepie kibica każdy mógł kupić sobie pamiątkę. Łazienki Królewskie to pałac na wodzie. Tam zobaczyliśmy m.in. Salę Balową, Pokój Kąpielowy, czy Rotundę. Później trochę odpoczęliśmy, spędzając czas z pięknym pawiem. Przeszliśmy parkiem w Łazienkach, by ostatecznie zobaczyć Belweder i Pomnik Fryderyka Chopina. Po tym widzieliśmy Sejm, Pomnik Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej , a także cukiernię ze słynnymi pączkami A. Bliklego, sztuczną palmę na Rondzie de Gaulla. I tak dojechaliśmy na Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Wcześniej jednak pan przewodnik zaproponował nam kupno przysmaku Warszawy, tak charakterystycznego jak np. oscypki dla Zakopanego, pierniki dla Torunia czy obwarzanki dla Krakowa – czyli Panśką Skórkę.

Na cmentarzu widzieliśmy groby poległych żołnierzy, a nawet bohaterów „ Kamieni na szaniec” Alka, Rudego i Zośki. Mieliśmy możliwość ujrzenia Pomnika Pamięci 96 ofiar katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r. Po tym wybraliśmy się na obiad do restauracji żydowskiej „Magat”. Najedzeni wyruszyliśmy do ścisłego Centrum, gdzie wokół było pełno wieżowców, pięciogwiazdkowych hoteli, biurowców. Mogliśmy zrobić sobie zdjęcia pod Pałacem Kultury i Nauki.

Zmęczeni zajęliśmy miejsca w autokarze i wróciliśmy do Sosnowca. Szczęśliwie dojechaliśmy do domów, pełni wspomnień, niezapomnianych wrażeń i przygód.

Tekst: Mateusz Krzepkowski Klasa II ag

W dniach 14-15 kwietnia 2011 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Po długiej podróży, licznych korkach, dotarliśmy na miejsce.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Zamku Królewskiego, w którym bardzo nam się podobało. Następnie, po spotkaniu z przewodnikiem, wybraliśmy się na Starówkę. Zobaczyliśmy także Pomnik Małego Powstańca oraz Grób Nieznanego Żołnierza.  Po spacerze pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywarło na nas ogromne wrażenie.

Wieczorem zakwaterowaliśmy się w Hostelu „Kanonia” i poszliśmy na obiadokolację, a potem na spacer. Na drugi dzień, po śniadaniu, rozpoczęliśmy dalsze zwiedzanie. Na początku odwiedziliśmy piękne ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Następnie wybraliśmy się do Łazienek Królewskich, a później przejechaliśmy Traktem Królewskim, mijając Aleje Ujazdowskie, Nowy Świat, ambasady, Sejm i Senat. Przejechaliśmy też przez teren dawnego Getta Żydowskiego, gdzie zobaczyliśmy m.in. Pomnik Bohaterów Getta. Ostatnim punktem naszej wycieczki był cmentarz na Powązkach, na którym odwiedziliśmy groby wielu znanych i ważnych postaci.

Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała i z pewnością chcieliby ją powtórzyć.