Skip to main content

Wycieczka klas pierwszych do Kazimierza Dolnego

Wersja do wydruku

W dniach 23 - 25.05.2012r odbyła się trzydniowa wycieczka, podczas której klasy Ibg i Idg miały szansę zobaczyć malownicze krajobrazy Sandomierza, Kazimierza Dolnego i okolic.
Pierwszego dnia zwiedzaliśmy jedno z najstarszych miast Polski- Sandomierz. Mogliśmy zobaczyć m.in. piękny rynek oraz przejść Podziemną Trasą Turystyczną. Najwspanialszą atrakcja był półgodzinny rejs po Wiśle, podczas którego mogliśmy podziwiać piękno miasta.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Kazimierz Dolny. Na początek zdobyliśmy Górę Trzech Krzyży- punk widokowy na Małopolski Przełom Wisły. Następnie zawitaliśmy na rynek aby podziwiać zabytkowe kamienice z początku XVII wieku. Zobaczyliśmy również o wiele mniejszy Rynek Żydowski, a tuż obok jeden z pierwszych i najstarszych domów. Następnie obejrzeliśmy Kościół i Klasztor Franciszkanów.
Po południu pojechaliśmy do Nałęczowa. Spacer w Parku Zdrojowym dał nam możliwość obcowania z przyrodą i spotkanie z architekturą. Będąc tam nie mogliśmy nie odwiedzić Pijalni Wód Mineralnych i Pijalni Czekolady. Wieczorem odbyło się również ognisko, podczas którego nasze koleżanki zaprezentowały swoje umiejętności wokalne.

Trzeciego dnia zawitaliśmy do Muzeum Nietypowych Rowerów w Gołębiu. Mogliśmy tam obejrzeć i wypróbować niespotykane eksponaty. Poznając dwustuletnią historię roweru, mieliśmy niezły ubaw i niepowtarzalną okazję przejechać się różnymi “wynalazkami” konstruktora, założyciela i właściciela Muzeum Józefa Majewskiego. Według jego pomysłu wykonane są m. in. rowery poziome i cyrkowe.

To był wspaniały wyjazd. Bardzo nie chcieliśmy opuszczać malowniczych okolic Kazimierza Dolnego. Było wiele atrakcji i dobrej zabawy. Wycieczka ta na pewno zostanie w naszej pamięci. Mamy nadzieję że w przyszłym roku pojedziemy na podobny wyjazd, w niezmienionym składzie.
Ogromne podziękowania należą się paniom wychowawczyniom:

Pani Katarzynie Jakubczyk kl. Ibg i pani Marii Steckiej kl. Idg, za zorganizowanie wycieczki oraz pani Halinie Gruszeckiej za opiekę.