Skip to main content

Wycieczka do Dobczyc uczniów klas IIa, Ia i Ib

Wersja do wydruku

Wycieczka do Dobczyc

Dnia 06.06.2013 uczniowie klas IIa, Ia i Ib, pod opieką księży:Andrzeja Pomazańskiego, Adama Pawlaka i Pani Ewy Biłek, wybrali się na wycieczkę do Dobczyc. Mimo wczesnej pory wszyscy, pełni zapału, którego nie zdołała ostudzić pogoda, stawiliśmy na miejscu zbiórki i mogliśmy wyruszyć w drogę.

Po dotarciu na miejsce czekała na nas pierwsza atrakcja- rejs statkiem po Jeziorze Dobczyckim, podczas którego mieliśmy okazję podziwiać i fotografować piękne widoki. Wszyscy byliśmy w świetnych humorach, toteż podróż upłynęła nam na żartach, rozmowach i robieniu pamiątkowych zdjęć.

Po powrocie na brzeg udaliśmy się busem do Regionalnego Centrum Oświatowo- Sportowego, gdzie zwiedziliśmy nowoczesny kompleks sportowy i szkołę muzyczną, a także obejrzeliśmy wystawę prac młodych dobczyckich artystów. Po zwiedzaniu przyszedł czas na pyszny obiad, po którym, pełni energii, wyruszyliśmy w dalszą drogę.

Następnym punktem naszego wyjazdu były ruiny trzynastowiecznego średniowiecznego zamku, gdzie obecnie mieści się Muzeum Regionalne. Pani przewodniczka opowiedziała nam trochę o historii Dobczyc, jednak szczególne ciekawe okazały się legendy i podania dotyczące samego zamku. Po wysłuchaniu jednej z takich opowieści niektórzy z nas wrzucili monety do zamkowej studni, wierząc, że dzięki temu spełnią się nasze życzenia.

Z ruin ruszyliśmy dalej, do pobliskiego skansenu, gdzie mogliśmy obejrzeć budynki i przedmioty będące pozostałościami z dawnych czasów lub ich rekonstrukcjami. Po zwiedzaniu skansenu czekała na nas niespodzianka, która przypadła do gustu nie tylko smakoszom- grill zorganizowany przez księży. I, niestety, był to już ostatni punkt naszej wycieczki.

Do domu wróciliśmy w świetnych humorach. Mimo pochmurnej pogody wyjazd był udany i jeszcze długo wspominaliśmy go z uśmiechem na twarzy.