Skip to main content

WYCIECZKA KAZIMIERZ DOLNY- SANDOMIERZ- BARANÓW SANDOMIERSKI KLAS I AG ORAZ I BG

Wersja do wydruku

WYCIECZKA KAZIMIERZ DOLNY- SANDOMIERZ- BARANÓW SANDOMIERSKI KLAS I AG ORAZ I BG 17.06 -19.06r.

W dniach 17- 19. 06. 2013r. uczniowie klasy I a oraz I b gimnazjum wraz z wychowawczyniami panią mgr Dorotą Lichwałą i panią mgr Iwoną Bartyzel-Szymczyk oraz opiekunkami panią mgr Moniką Szar, panią mgr Gabrielą Bartczak-Konkol zwiedzali piękne miasta Polski.

Wycieczka rozpoczęła się 17. 06. 2013r. zbiórką o godzinie 7.00 pod szkołą,skąd wyruszyliśmy do Kazimierza Dolnego. Podróż szybko nam minęła i około godziny 14.00 dotarliśmy na miejsce. Zwiedzanie zaczęliśmy od prześlicznego rynku. Następnie udaliśmy się do kościoła św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, który był bogato zdobiony. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Góra Trzech Krzyży, której zdobycie przyniosło klasom małe problemy z powodu upalnej pogody. Gdy wreszcie zdobyliśmy tę małą górkę podziwialiśmy panoramę Kazimierza Dolnego. Ostatnią już atrakcją był rejs statkiem po Wiśle. Mogliśmy zregenerować swoje siły, by następnie udać się na pyszną obiadokolację w jednej z miejscowych restauracji. Po spożytym posiłku autokar przewiózł nas do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Puławach.

18. 06. 2013r. wyruszyliśmy w podróż do Sandomierza. Po dwóch godzinach jazdy dojechaliśmy na miejsce. Pierwszym celem naszej wycieczki była Podziemna Trasa Turystyczna. Był to półkilometrowy pas piwnic oraz magazynów. Po wyjściu na powierzchnie ziemi dotarliśmy do katedry p. w. Narodzenia NMP. Po tych atrakcjach mieliśmy czas, który miło spędziliśmy na rynku. Po zjedzonej obiadokolacji wracaliśmy do Bursy Szkolnej pieszo oraz w deszczu. Było to orzeźwienie po bardzo upalnym dniu.

W ostatni dzień wycieczki odwiedziliśmy Baranów Sandomierski, w którym znajduje się zamek. Spacer po ogrodach pałacowych, niestety, nie był przyjemny, gdyż „zaatakowały” nas komary. Ostatnią atrakcją była wystawa szachów. Po jej obejrzeniu kierowaliśmy się w stronę Sosnowca. Oczywiście nie obyło się bez zatrzymania w McDonaldzie w Krakowie.

Wycieczka była udana. Pogoda nam również dopisała. Oby było takich więcej!
Tekst: Dominika Tokarz Ia g

Mimo zmęczenia i pogryzienia przez komary wycieczkę możemy zaliczyć do udanych !

Obie klasy są bardzo zadowolone z wycieczki, ponieważ dała nam nie tyle okoliczność zwiedzania, ale także możliwość do większego „zżycia” się naszych klas. Zwiedzaliśmy wiele ciekawych miejsc, takich jak Rynek w Kazimierzu, Pałacyk w Baranowie i wiele innych. Podejmowaliśmy wspinaczkę na Górę Trzech Krzyży, jak również oglądaliśmy najmniejsze szachy świata. Stołowaliśmy się w restauracjach- z czego byliśmy bardzo zadowoleni. Nie przegapiliśmy również okazji do „wycieczek” pomiędzy pokojami i oglądania filmów. Całą wycieczkę zwieńczyło wspólne śpiewanie, rozmowy oraz spanie w autokarze. Śmiechom nie było końca. Na koniec pożywiliśmy się w naszym „ukochanym” McDonald’s, gdzie nie przepuściliśmy okazji do zabawienia się w małe dzieci i zjeżdżania na zjeżdżalni.

Dziękujemy za opiekę naszym paniom: mgr Gabrieli Bartczak-Konkol, mgr Monice Szar, a przede wszystkim za zorganizowanie, opiekę i cierpliwość wychowawczyniom: pani mgr Iwonie Bartyzel- Szymczyk i pani mgr Dorocie Lichwale. Czekamy na następne, tak udane wycieczki !
Tekst:Katarzyna Miszczak

W dniach 17-19 czerwca 2013r. Odbyła się wycieczka klasy Iag i Ibg do Kazimierza Dolnego, Sandomierza i Baranowa Sandomierskiego.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kazimierz Dolny. Pan przewodnik oprowadzał nas po bardzo interesujących miejscach. Jedną z głównych atrakcji było wspięcie się na Górę Trzech Krzyży. Na szczycie mogliśmy podziwiać malowniczy krajobraz Kazimierza Dolnego. W tym dniu również mieliśmy zaplanowany rejs po Wiśle, który przebiegł pomyślnie. Około godziny 17:00 udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji.

Nocowaliśmy w schronisku w malowniczej miejscowości Puławy.
Drugiego dna poznawaliśmy Sandomierz. Jest to piękne i stare miasto, które powinno zadziwić każdego. Tam zwiedziliśmy m.in. Kościół pw. św. Jakuba oraz Bramę Opatowską, a także przeszliśmy przez lochy sandomierskie. Około godziny 15:00 mieliśmy czas , który wykorzystaliśmy na odpoczynek i smaczne lody. Na obiad udaliśmy się o godzinie 17:00. Po zjedzeniu posiłku udaliśmy się do Bursy Szkolnej, w której oglądaliśmy film.

Trzeci dzień był dniem powrotu. O 9:00 wyjechaliśmy do Baranowa Sandomierskiego, gdzie zwiedziliśmy zamek. Był on bardzo ciekawy i miło spędziliśmy w nim czas. Mogliśmy również podziwiać wystawę szachów, w której skład wchodziły najmniejsze szachy na świecie. Po obejrzeniu wystawy wyruszyliśmy w drogę powrotną. Około godziny 19:00 nasz autokar przyjechał pod szkołę.

Wycieczka była udana, pogoda dopisała i każdy wrócił z niej zadowolony.