Skip to main content

Wersja do wydruku

WYCIECZKA
DO ZAKOPANEGO I BIAŁKI TATRZAŃSKIEJ

28 maja 2014 roku pojechaliśmy na trzydniową wycieczkę do Zakopanego i Białki Tatrzańskiej. W wycieczce brały udział klasy: I a, I b, II a, II b gimnazjum. Naszymi opiekunami byli wychowawcy: mgr Gabriela Bartczak-Konkol, mgr Katarzyna Oleksy, mgr Iwona Bartyzel-Szymczyk i mgr Dorota Lichwała. Z Sosnowca do Zakopanego jechaliśmy prawie cztery godziny, ale i tak podróż minęła nam niespodziewanie szybko.

W Zakopanem zwiedziliśmy między innymi: Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, kaplicę pw. Najświętszego Serca Jezusa (jedno z klasycznych dzieł stylu zakopiańskiego),Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, a także skocznię narciarską Wielka Krokiew. Oczywiście na Krupówkach mogliśmy zjeść tradycyjny posiłek i kupić pamiątki.

Następnie pojechaliśmy do malowniczo położonego pensjonatu „Ceprówka”, w którym mieliśmy nocleg oraz zamówione przepyszne śniadania
i obiady, a także domowe bułeczki drożdżowe.

W drugim dniu z przewodnikiem tatrzańskim, mimo ulewnego deszczu, dotarliśmy do Doliny Strążyskiej i Wodospadu Siklawica. Zwiedziliśmy także Muzeum Przyrodnicze TPN i obejrzeliśmy ciekawy film o Tatrach. Wieczorem było bardzo interesujące spotkanie z bacą, który po góralsku opowiedział nam wiele zabawnych historii o zbójniku Wojtku i o Janosiku. Trudno było powstrzymać się od śmiechu. Poznaliśmy też dokładnie stroje góralskie i dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o obyczajach górali.

Trzeciego dnia po śniadaniu duża grupa młodzieży wraz z opiekunami relaksowała się na terenie Term Podhalańskich. Pozostali uczniowie wybrali się na spacer po okolicy. Humory dopisywały wszystkim i żal było wyjeżdżać.
Chętnie zostalibyśmy jeszcze dłużej… .