Skip to main content

WYCIECZKA DO KRAKOWA NAGRODĄ DLA ZWYCIĘSKIEJ KLASY W TURNIEJU O PUCHAR WALENTEGO!

Wersja do wydruku

30 września 2014 roku uczniowie ZSO nr1 wybrali się wraz z wychowawcami na wycieczkę do Krakowa. Wycieczka ta była zorganizowana przede wszystkim dla zwycięzców Pucharu Walentego - obecnej klasy III ag - za rok szkolny 2013/2014.

Wyjazd dla zwycięskiej klasy współfinansowała Szkolna Rada Rodziców, której uczniowie klasy III ag bardzo dziękują za możliwość realizacji nagrody.

Kraków zawsze zachwyca, a tego dnia był wyjątkowo piękny. Prawdziwie złota polska jesień towarzyszyła naszej wędrówce od Wzgórza Wawelskiego po Plac Jana Matejki z Pomnikiem Grunwaldzkim. Byliśmy w Krypcie Wieszczów Narodowych oraz pod Wieżą Srebrnych Dzwonów, gdzie spoczywa marszałek Józef Piłsudski i znajduje się sarkofag pary prezydenckiej. Ponadto zwiedziliśmy sale wykładowe i obejrzeliśmy bogate zbiory zgromadzone w Collegium Maius, a o godz. 15:00 zegar, który znajduje się w pobliżu portalu, wygrał również dla nas pieśń akademicką Gaudeamus Igitur.

Na pewno wizyta w Manufakturze Czekolady należała do jednej z najbardziej oczekiwanych atrakcji tej wycieczki. Wszyscy też będą pamiętać niezaplanowane spotkanie z aktorką Małgorzatą Foremniak, która dla „Roździenia” napisała dedykację i złożyła swój autograf.

Myślę, że był to sympatyczny dzień, mimo że zabrakło czasu na wizytę w McDonald's… .

Zobacz zdjęcia
Tekst: mgr Dorota Lichwała

30 września 2014 roku odbyła się wycieczka szkolna do Krakowa. Głównie była to nagroda dla klasy III AG za wygraną w Pucharze Walentego za rok szkolny 2013/2014. Jednak zwycięzcy z chęcią zabrali na wycieczkę kolegów i koleżanki z innych klas.

Pierwszym przystankiem naszej wycieczki było Wzgórze Wawelskie, gdzie spotkaliśmy aktorkę Małgorzatę Foremniak i udało nam się zdobyć autograf dla naszej szkoły. Następnie przeszliśmy na Rynek ,skąd było bardzo blisko do upragnionej przez uczniów Manufaktury Czekolady. Udało nam się również zobaczyć dziedziniec oraz wnętrza Collegium Maius.

Myślę, że wycieczka była udana, a pogoda z nami „współpracowała” tego dnia. Było bardzo przyjemnie, mimo tego że nie odwiedziliśmy w drodze powrotnej naszej ulubionej restauracji - McDonalds...
Tekst: Dominika Tokarz klasa III a g

Kraków zauroczył każdego z nas … .

30 września 2014 roku klasa III AG wraz z uczniami innych klas pojechała na wycieczkę do Krakowa. Wycieczka była nagrodą za zajęcie 1-szego miejsca w corocznym „Pucharze Walentego”.

Kraków przywitał nas bardzo słoneczną pogodą. Pierwszym punktem wycieczki było Wzgórze Wawelskie. Po krótkim spacerze dotarliśmy do Katedry Wawelskiej, miejsca koronacji i pochówku królów Polski. To tam również spoczywają prochy A. Mickiewicza i J. Słowackiego. Następnie udaliśmy się na Krakowski Rynek ze słynnym Kościołem Mariackim, kilkusetnymi kamienicami i Sukiennicami. Najbardziej oczekiwanym i „słodkim” elementem wycieczki była Manufaktura Czekolady, w której oglądaliśmy proces tworzenia pralinek, a następnie już w sklepie firmowym mogliśmy dokonać zakupów słodyczy i poczuć ich prawdziwy smak.

Najwięcej radości sprawił nam wszystkim spacer po mieście. Mogliśmy przechadzać się ulicami Krakowa , chłonąc jego niepowtarzalną atmosferę. Przyglądaliśmy się artystom na Krakowskim Rynku, kupowaliśmy pamiątki spacerując po Sukiennicach. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Collegium Maius. Podziwialiśmy jego bogate zbiory i wysłuchaliśmy pieśni akademickiej Gaudeamus Igitur, którą wygrał dla nas zegar o godz. 15:00.

To był udany dzień dla nas wszystkich, aż żal było wracać do Sosnowca. Kraków zauroczył każdego uczestnika wycieczki i mamy nadzieję, że kiedyś tam wrócimy.