Skip to main content

Nasza pierwsza trzydniowa klasowa wycieczka Zakopane-Białka Tatrzańska

Wersja do wydruku

Nasza pierwsza trzydniowa klasowa wycieczka
Zakopane-Białka Tatrzańska

1 czerwca 2016r klasa 1a wybrała się autokarem na trzydniową wycieczkę wraz z nauczycielkami Panią Dorotą Lichwałą i Panią Iwoną Bartyzel-Szymczyk do malowniczej miejscowości Białka Tatrzańska. Zbiórka odbyła się o godzinie 8:00 przed naszą szkołą przy ulicy Staszica 62 w Sosnowcu. Po sprawdzeniu obecności i przyjeździe autokaru odjechaliśmy spod budynku naszego gimnazjum, nie mogąc doczekać się dojazdu na miejsce. Po czterogodzinnej podróży zajechaliśmy do „Ceprówki”. Powitali nas właściciele ośrodka, w którym mieliśmy mieszkać przez trzy dni. Następnie poszliśmy obejrzeć nasze pokoje. Gdy tylko rozpakowaliśmy się, poszliśmy na obiad. Około godziny 16.00 wraz z panią przewodnik udaliśmy się na zwiedzanie okolic Białki Tatrzańskiej. Popołudnie było przeznaczone na gry i zabawy na boisku. Wieczorem mieliśmy urządzone ognisko z pieczeniem kiełbasek. Około godziny 20.00 wszyscy byliśmy bardzo zmęczeni i udaliśmy się do naszych pokoi.

Drugiego dnia wszyscy byli wypoczęci i weseli, śniadanie było o godzinie 8:30. Po posiłku pojechaliśmy na wycieczkę do Zakopanego. Odwiedziliśmy m.in. Tatrzański Park Narodowy oraz Muzeum Tatrzańskie , a także Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku, na którym spoczywa między innymi Kornel Makuszyński. Zwiedzaliśmy także Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach ,skąd można było dostrzec duży krzyż na Giewoncie. Po wszystkich tych urokliwych miejscach oprowadzała nas przemiła pani przewodnik. Ostatnim celem zwiedzania były Krupówki. Nigdy nie zapomnę widoku majestatycznych gór, a u ich stóp położonego pięknego miasteczka.

Wycieczkę do Zakopanego uważam w pełni za udaną. Po powrocie do ośrodka zjedliśmy kolację, następnie mieliśmy spotkanie z bacą, który opowiadał nam o historii gór oraz o kulturze Białki Tatrzańskiej. Około godziny 21.00 odbyła się dyskoteka, na której wszyscy bawili się wyśmienicie.

Dzień trzeci i ostatni był dla nas trochę smutny, ponieważ mieliśmy świadomość, że po obiedzie musimy opuścić te malownicze góry wraz z niezwykle spokojną Białką Tatrzańską. Po śniadaniu spakowaliśmy się oraz udaliśmy się na spacer z młodym bacą, który chętnie i w bardzo ciekawy sposób opowiadał nam o historii Białki. Podczas spaceru zwiedzaliśmy jeszcze cmentarz oraz bardzo stary kościół, w którym msze są odprawiane w języku łacińskim. Kościół ten zbudowany był wyłącznie z drewna. Po powrocie ze spaceru poszliśmy na obiad, a po nim została nam już tylko chwila zabawy.

Do Sosnowca wróciliśmy ok.godz.18.00., nasi rodzice już czekali na nas z utęsknieniem. Ta wycieczka bardzo mi się podobała.