Skip to main content

„Malowniczy Sandomierz i okolice” Wycieczka klasy 3a gimnazjum do Kurozwęk, Sandomierza oraz Zamościa

Wersja do wydruku

„Malowniczy Sandomierz i okolice”
Wycieczka klasy 3a gimnazjum
do Kurozwęk, Sandomierza oraz Zamościa

W dniach 28-30.05.2018r. klasa 3ag wraz z panią Dorotą Lichwałą oraz panią Ewą Brachaniec wybrała się na trzydniową wycieczkę. Na zbiórkę o 7.30 wszyscy przyszli punktualnie, w dobrych humorach i nieco zaspani.

Dzień 1

Wyjechaliśmy około godziny 8.00 po zapakowaniu wszystkich bagaży. Po drodze mijaliśmy malownicze krajobrazy oraz słuchaliśmy pani Urszulki, która przypominała nam o pięknych widokach za oknami. Około godziny 11.00 byliśmy już na miejscu. Zwiedzanie zaczęliśmy od Pałacu w Kurozwękach. Obejrzeliśmy piękne sale, tarasy widokowe, pamiątki rodowe Popielów. Następnie, niedaleko Pałacu znajdowało się „Safari Bizon”, podczas którego mieliśmy okazję zobaczyć bizony. Podczas przejażdżki pani przewodnik przytoczyła nam informacje o tych masywnych zwierzętach. Około godziny 17.00 dotarliśmy do Sandomierza, gdzie zobaczyliśmy słynny rynek, na którym kręcono „Ojca Mateusza”. Pobyliśmy trochę na rynku, a następnie skierowaliśmy się w stronę pomnika Jana Pawła II. Zaraz po obejrzeniu pomnika pojechaliśmy do Bursy Szkolnej, gdzie o 19.00 zjedliśmy obiadokolację.

Dzień 2

Rano o godzinie 8.30 zeszliśmy do stołówki na śniadanie, po którym podjechaliśmy na rynek, aby ponownie spotkać się z przewodnikiem. Pierwszą częścią naszego zwiedzania była Brama Opatowska i punkt widokowy, z którego było widać wszystkie zabytki Sandomierza.

Później weszliśmy do Podziemnej Trasy Turystycznej, gdzie wysłuchaliśmy historii o najazdach Tatarów i zobaczyliśmy korytarze ukryte głęboko pod ziemią. Kolejnym punktem naszego zwiedzania była Bazylika katedralna Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Sandomierzu, czyli przepiękny gotycki kościół wzniesiony około 1360 roku. Zaraz po wyjściu z Bazyliki skierowaliśmy się do Domu Długosza, czyli Muzeum Diecezjalnego.

Przewodnik opowiedział nam o każdym eksponacie. Później przez około 2 godziny spacerowaliśmy ulicami miasta, a następnie weszliśmy do wąwozu lessowego zwanego Wąwozem Świętej Królowej Jadwigi. Następnym punktem wycieczki był półtoragodzinny rejs statkiem, który zaczynał się o godzinie 13.30. Oczywiście, przed rejsem zjedliśmy pyszne lody. Na statku, otrzymaliśmy pieczątki w kształcie kotwic, które sprawiły więcej radości niż można było się spodziewać.

Dzień 3

Obudziliśmy się wcześnie, gdyż o godzinie 7.30 czekało na nas śniadanie i trzeba było zapakować bagaże do busa. Następnie jechaliśmy przez około dwie i pół godziny do Zamościa, gdzie czekał na nas przewodnik. Mieliśmy okazję przejść się ulicami miasta, słuchając jego historii. Obeszliśmy wiele dzielnic oraz zwiedziliśmy Katedrę Zmartwychwstania Pańskiego świętego Tomasza. O godzinie 14.00 czekał na nas obiad w restauracji, który zjedliśmy ze smakiem. Później, po kupieniu pamiątek, wróciliśmy do busa.

Droga mijała nam przyjemnie, lecz w pojeździe było duszno, co nieco utrudniało nam podróż. Około godziny 19.00 dojechaliśmy do McDonalda, który był zdecydowanie najbardziej wyczekiwanym punktem wycieczki. Po zjedzeniu posiłku czekała nas jeszcze godzinna podróż do domu, która zleciała w okamgnieniu. O godzinie 21.00 byliśmy już pod szkołą.